piątek, 9 sierpnia 2024

I zaczęły się Schody

 Wizja to nie wszystko; trzeba połączyć ją z działaniem. Nie wystarczy patrzeć na schody – musimy wspinać się po ich stopniach.

Autor nieznany

Prawie codziennie ktoś dzwoni do mnie z ofertą pracy w Niemczech , jednak nie zawsze tak było. Kiedy zawarłem umowę z Promedica musiałem czekać na ofertę trzy miesiące na wyjazd a gdy już czekałem na busa , dwie godziny przed wyjazdem okazało się że mój Senior  Mogłem jak inni siedzieć na dobrej Stelli , jeden z moich znajomych Opiekun z Berlina spędził w stolicy Niemiec osiem lat, jak mi się zwierzył gdy przyjeżdżał znał po niemiecku zaledwie kilkanaście słów po ośmiu latach znał niemiecki na poziomie zawansowanym.

Gdybym ja siedział z jedną osobą osiem lat to wiele by musiało lat minąć gdybym dowiedział się jak poradzić sobie z osobą mająca Alzheimera i Parkisona. Właśnie dlatego uczestniczyłem we wszystkich możliwych szkolenia Promedica 24 i Aterima, uczestniczyłem w kursach zakończonych certyfikatami, czytałem czasopisma dla Seniorów i Opiekunów Seniorów,  czytałem książki o chorobach starczych a nawet zapisałem się na kierunek Opiekun Medyczny.

Ale nic nie było tak cenne jak godziny rozmów z koleżankami i kolegami w busach GTV.

Kiedyś przeczytałem przewodnik Eugene Kennedy Jak pomagać innym , wspomina ona o Ann Landers , jej wykładach i jej poczytnym piśmie z poradami o prostym tytule Ann Landers. 



Na jednym z takich wykładów była psycholożką z jednego z wielu stowarzyszeń psychologicznych, pytanie było proste Jakie ma Pani kompetencje by dawac takie psychologiczne porady, Ann odpowiedziała bardzo krótko.  Szanowni Państwo moje kompetencje to 30 letnie doświadczenie w szczęśliwym związku i wychowanie trójki Dzieci odnoszących sukcesy w życiu dorosłym. 

Odpowiedź Ann Landers była rzeczową, spokojna i przekonywująca, na tyle przekonywująca że sprzedaż jej magazynu jest 10 krotna. 

Ale są ludzie którzy na pytanie o kompetencje najchętniej zabili by Cię bo w gruncie rzeczy sami wiedzą że są oszustami i jedynie co potrafią to udostępniać zawartość dokumentów do których dostęp zdobyli w skutek przestępstwa.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zakupy dla Seniorów

Tylko w kilku stellach nie robiłem zakupów, podczas opieki w przeważającej większości Rodziną liczy na to że opiekun będzie wiedział co jest...